Google AdWords

Jakie masz cele marketingowe w kampaniach Google AdWords?

Podczas konfigurowania kampanii Google AdWords niezbędne jest określenie jakie cele chcemy osiągnąć. Jeśli chodzi o typowe cele marketingowe to z pomocą przychodzi nam Pomoc Google AdWords, znajdziemy tam poniższy podział:Cele marketingowe

  • zakupy w witrynie
  • wizyta w witrynie
  • wykonanie działania w witrynie (pozyskanie lead’a)
  • połączenie telefoniczne z firmą
  • zobaczenie reklamy
  • wizyta w firmie
  • instalacja aplikacji
  • zaangażowanie w aplikację mobilną

Jeśli wybierzemy już cel kampanii Google AdWords, możemy skupić się na jej odpowiedniej konfiguracji.
Cele kampanii nijako determinują typ kampanii jakiej będziemy używać, przykładowo jeśli głównym celem kampanii jest sprzedaż, warto na pewno skupić się na kampanii PLA (zakupy Google), jeżeli celem kampanii jest pozyskanie połączeń telefonicznych należy utworzyć kampanię typu Tylko połączenie.

 

Jakie obecnie mamy typy kampanii Google AdWords?

Na chwilę obecną w AdWords mamy do wyboru 6 typów kampanii:

  • Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową
  • Tylko sieć wyszukiwania
  • Tylko sieć reklamowa
  • Kampania produktowa
  • Wideo
  • Uniwersalna kampania promująca aplikację

Jak możemy kierować kampanię linków sponsorowanych ze względu na język oraz lokalizację?

Standardowo kampania Google AdWords w Polsce kierowana jest na teren polski oraz język polski. Google daje nam bardzo duże możliwości kierowania reklam. Linki sponsorowane możemy kierować na dowolny język (ustawiony język interface’u Google) oraz praktycznie dowolną lokalizację. Przykładowo kampania linków sponsorowanych może być kierowana na:

  • Polska – zasięg 15 700 000*

  • województwo mazowieckie – zasięg – 8 400 000*

  • Warszawa – zasięg – 7 990 000*

  • Warszawa śródmieście – zasięg – 552 000*

* Zasięg to szacunkowa liczba osób, które mogą zobaczyć Twoje reklamy w danej lokalizacji.

Kierowanie na język jest bardzo przydatną funkcją Google AdWords, przykładowo możemy wyświetlać reklamy w języku dostosowanym do interface’u osoby, która szuka danego produktu/usługi.

Zobacz również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *