Co to jest Social Selling?

Odpowiedź na pytanie zawarte w temacie wydaje się banalnie prosta. Social Selling to nic innego jak sprzedaż przez portale społecznościowe. Czyli, jeśli dodaje do marketplace na Facebooku jakieś produkty to wykorzystuję Social Selling? Nie zupełnie.

Sam fakt, że wystawiasz ofertę sprzedaży na Facebooku nie jest Social Sellingiem. Klasycznym przykładem, który można przywołać tutaj jest sprzedaż poprzez prywatne wiadomości. Załóżmy, śledzisz grupę, na której ktoś pyta o jakąś usługę, którą oferujesz. Odzywasz się do tej osoby i domykasz sprzedaż – to już Social Selling – Twoja aktywna sprzedaż przez portal społecznościowy.

Wszystko więc wydaje się stosunkowo proste, ale czy takie jest – otóż nie. Działania takie powinny być dobrze zaplanowane – ale o tym przeczytacie w kolejnym wpisie za jakiś czas.

O AUTORZE
Krzysztof Czapnik

Krzysztof Czapnik

Specjalista od Digital Marketingu, który kocha pomagać swoim klientom w osiąganiu sukcesów online.Przez wiele lat pracował w branży marketingowej, zdobywając bogate doświadczenie w dziedzinie marketingu cyfrowego. Jego kreatywność i pasja do pracy w Internecie pozwoliły na osiąganie wyjątkowych wyników w zakresie zwiększania zasięgu, generowania leadów oraz budowania marki.