Optymalizacja kampanii Google Ads czyli 4 razy więcej ruchu przy tym samym budżecie.

Czy da się wygenerować 4 razy więcej ruchu z Google Ads nie zwiększając przy tym budżetu na samą kampanię? Odpowiedź jest bardzo prosta i brzmi:

TAK

Optymalizacja kampanii Google Ads przynosi wymierne korzyści

 

 

 Zachęcam do zapoznania się z naszym nowym case study.

Jakiś czas temu trafił do nas z polecenia Klient, zainteresowany współpracą wielopłaszczyznową. Z klientem mieliśmy współpracować już w zeszłym roku, niestety klient potrzebował krótkich terminów, których wtedy nie byliśmy w stanie spełnić.  Na spotkaniu z Klientem zebraliśmy wymagania odnośnie współpracy i po przedstawieniu oferty z naszej strony zawarliśmy porozumienie.

Nasza współpraca obejmować będzie 3 płaszczyzny:

Nowa strona www

Ze względu na terminowe umowy na pozycjonowanie strony oraz kampanię Ads rozpoczęliśmy od stworzenia nowej strony. Klient miał jasne wymagania, strona ma być nowoczesna, minimalistyczna, prezentująca produkty oraz w łatwy sposób zarządzania z panelu administracyjnego.

Po spotkaniu z Klientem oraz dokładnej analizie wymagań wybór padł na WordPressa wraz z WooCommercem. Jako że jednym z wymagań Klienta była prezentacja produktów bez cen, zdecydowaliśmy się na użycie WooCommerca w trybie katalogu. Ze względu na szybki czas realizacji oraz ograniczony budżet, realizacja została oparta na szablonie.

Do naszych zadań należało:

  • Instalacja WordPress
  • Instalacja WooCommerce
  • Instalacja potrzebnych pluginów takich jak Contact Form 7 czy WP Rocket
  • Konfiguracja WordPress + pluginów
  • Włączenie trybu katalogu
  • Wyłączenie niepotrzebnych funkcjonalności jak koszyk czy możliwość rejestracji i logowania Klientów
  • Konfiguracja szablonu
  • Szkolenie z obsługi CMS’a

Całość prac zajęła nam około miesiąca, oczywiście w czas ten należy wliczyć okresy, w których czekaliśmy na informacje zwrotną od Klienta. Wynik naszych prac jest satysfakcjonujący dla Klienta. Obecnie przed wdrożeniem czekamy na uzupełnienie treści na stronie przez Klienta.

Kampania Google Ads

 Jako że Klient nie chciał tracić potencjalnych Klientów, zdecydowaliśmy się na uruchomienie nowej kampanii Google Ads ruch kierując jeszcze na starą wersję strony. Klient dotychczas posiadał kampanię prowadzoną przez jedną ze znanych agencji posiadającą status Partnera Google Premium. Pierwszym zdziwieniem był brak dostępu Klienta do konta Google Ads, z którego prowadzona jest kampania a jedynie do Google Data Studio, w którym prezentowane są szczątkowe dane.

W raporcie udostępnianym przez agencję znajdują się:

  • Liczba Kliknięć
  • Liczba wyswietleń
  • CTR
  • Średni CPC
  • Koszt całkowity

Dane te prezentowane są dla dwóch typów prowadzonych kampanii:

  • Kampanii w sieci wyszukiwania
  • Kampanii remarketingowej

Drugim zdziwienie pojawiło się na etapie researchu słów kluczowych do kampanii. Bardzo szybko okazało się, że dane prezentowane w raporcie vs dane dostępne w narzędziach Google bardzo od siebie odbiegają. Bardzo szybko wróciliśmy do Klienta z informacją, że w budżecie, który obecnie przeznacza na kampanię będziemy w stanie dostarczyć przynajmniej trzykrotnie więcej potencjalnych użytkowników. Oczywiście Klient podszedł do tej informacji z uśmiechem – jednocześnie decydując się na współpracę.

Popatrzmy w takim razie na dane:

Liczba kliknięć: 202 vs 273

Wyświetlenia: 1877 vs 2860

CTR: 10,7% vs 9,5%

Średni CPC: 5,03 vs 0,85 PLN

Koszt całkowity: 1016,06 vs 232,22 PLN

Czas trwania: 30 vs 7 dni

 

Podsumowanie jest druzgocące – nowa kampania, która trwa tydzień i była w tym czasie bardzo delikatnie optymalizowana okazała się czterokrotnie tańsza, niż kampania prowadzona i “optymalizowana” rok czasu przez dużą agencję. Niestety, ale obawiam się, że agencja nie podeszła do tematu rzetelnie a jedynie ustawiła na początku kampanią i nigdy więcej nie sprawdziła jej efektów, nie mówiąc już o optymalizacji kampanii Google Ads. Niestety brak dostępu do kampanii nie pozwala przeprowadzić audytu konta Google Ads, który bardzo szybko prawdopodobnie wskazałby całą masę zaniedbań.

Obecnie zakładamy, że pracując nad optymalizacją kampanii będziemy w stanie wygenerować pięciokrotnie więcej wartościowego ruchu w tym samym budżecie.

 

Pozycjonowanie strony internetowej

Z pozycjonowaniem strony internetowej jeszcze czekamy, do startu kampanii muszą zostać spełnione dwa czynniki:

  • Wygasnąć musi obecna umowa na pozycjonowanie
  • Wdrożona zostać musi nowa strona, gdyż obecna nie jest zoptymalizowana pod SEO

Postaramy się zaktualizować ten lub też dodać nowy wpis po pełnym miesiącu trwania kampanii.

O AUTORZE
Krzysztof Czapnik

Krzysztof Czapnik

Specjalista od Digital Marketingu, który kocha pomagać swoim klientom w osiąganiu sukcesów online.Przez wiele lat pracował w branży marketingowej, zdobywając bogate doświadczenie w dziedzinie marketingu cyfrowego. Jego kreatywność i pasja do pracy w Internecie pozwoliły na osiąganie wyjątkowych wyników w zakresie zwiększania zasięgu, generowania leadów oraz budowania marki.