Optymalizacja kampanii Google Ads czyli 4 razy wi臋cej ruchu przy tym samym bud偶ecie.

Czy da si臋 wygenerowa膰 4 razy wi臋cej ruchu z Google Ads nie zwi臋kszaj膮c przy tym bud偶etu na sam膮聽kampani臋? Odpowied藕 jest bardzo prosta i brzmi:

TAK

Optymalizacja kampanii Google Ads przynosi wymierne korzy艣ci

Optymalizacja kampanii Google Ads

 

Zach臋cam do zapoznania si臋 z naszym nowym case study.

Jaki艣 czas temu trafi艂 do nas z polecenia Klient, zainteresowany wsp贸艂prac膮 wielop艂aszczyznow膮. Z klientem mieli艣my wsp贸艂pracowa膰 ju偶 w zesz艂ym roku, niestety klient potrzebowa艂 kr贸tkich termin贸w, kt贸rych wtedy nie byli艣my w stanie spe艂ni膰.聽 Na spotkaniu z Klientem zebrali艣my wymagania odno艣nie wsp贸艂pracy i po przedstawieniu oferty z naszej strony zawarli艣my porozumienie.

Nasza wsp贸艂praca obejmowa膰 b臋dzie 3 p艂aszczyzny:

Nowa strona www

Ze wzgl臋du na terminowe umowy na pozycjonowanie strony oraz kampani臋 Ads rozpocz臋li艣my od stworzenia nowej strony. Klient mia艂 jasne wymagania, strona ma by膰 nowoczesna, minimalistyczna, prezentuj膮ca produkty oraz w 艂atwy spos贸b zarz膮dzania z panelu administracyjnego.

Po spotkaniu z Klientem oraz dok艂adnej analizie wymaga艅 wyb贸r pad艂 na WordPressa wraz z WooCommercem. Jako 偶e jednym z wymaga艅 Klienta by艂a prezentacja produkt贸w bez cen, zdecydowali艣my si臋 na u偶ycie WooCommerca w trybie katalogu. Ze wzgl臋du na szybki czas realizacji oraz ograniczony bud偶et, realizacja zosta艂a oparta na szablonie.

Do naszych zada艅 nale偶a艂o:

  • Instalacja WordPress
  • Instalacja WooCommerce
  • Instalacja potrzebnych plugin贸w takich jak Contact Form 7 czy WP Rocket
  • Konfiguracja WordPress + plugin贸w
  • W艂膮czenie trybu katalogu
  • Wy艂膮czenie niepotrzebnych funkcjonalno艣ci jak koszyk czy mo偶liwo艣膰聽rejestracji i logowania Klient贸w
  • Konfiguracja szablonu
  • Szkolenie z obs艂ugi CMS鈥檃

Ca艂o艣膰 prac zaj臋艂a nam oko艂o miesi膮ca, oczywi艣cie w czas ten nale偶y wliczy膰 okresy, w kt贸rych czekali艣my na informacje zwrotn膮 od Klienta. Wynik naszych prac jest satysfakcjonuj膮cy dla Klienta. Obecnie przed wdro偶eniem czekamy na uzupe艂nienie tre艣ci na stronie przez Klienta.

Kampania Google Ads

Jako 偶e Klient nie chcia艂 traci膰 potencjalnych Klient贸w, zdecydowali艣my si臋 na uruchomienie nowej kampanii Google Ads ruch kieruj膮c jeszcze na star膮 wersj臋 strony. Klient dotychczas posiada艂 kampani臋 prowadzon膮 przez jedn膮 ze znanych agencji posiadaj膮c膮 status Partnera Google Premium. Pierwszym zdziwieniem by艂 brak dost臋pu Klienta do konta Google Ads, z kt贸rego prowadzona jest kampania a jedynie do Google Data Studio, w kt贸rym prezentowane s膮 szcz膮tkowe dane.

W raporcie udost臋pnianym przez agencj臋 znajduj膮 si臋:

  • Liczba Klikni臋膰
  • Liczba wyswietle艅
  • CTR
  • 艢redni CPC
  • Koszt ca艂kowity

Dane te prezentowane s膮 dla dw贸ch typ贸w prowadzonych kampanii:

  • Kampanii w sieci wyszukiwania
  • Kampanii remarketingowej

Drugim zdziwienie pojawi艂o si臋 na etapie researchu s艂贸w kluczowych do kampanii. Bardzo szybko okaza艂o si臋, 偶e dane prezentowane w raporcie vs dane dost臋pne w narz臋dziach Google bardzo od siebie odbiegaj膮. Bardzo szybko wr贸cili艣my do Klienta z informacj膮, 偶e w bud偶ecie, kt贸ry obecnie przeznacza na kampani臋 b臋dziemy w stanie dostarczy膰聽przynajmniej trzykrotnie wi臋cej potencjalnych u偶ytkownik贸w. Oczywi艣cie Klient podszed艂 do tej informacji z u艣miechem 鈥 jednocze艣nie decyduj膮c si臋 na wsp贸艂prac臋.

Popatrzmy w takim razie na dane:

Liczba klikni臋膰: 202 vs 273

Wy艣wietlenia: 1877 vs 2860

CTR: 10,7% vs 9,5%

艢redni CPC: 5,03 vs 0,85 PLN

Koszt ca艂kowity: 1016,06 vs 232,22 PLN

Czas trwania: 30 vs 7 dni

 

Podsumowanie jest druzgoc膮ce 鈥 nowa kampania, kt贸ra trwa tydzie艅 i by艂a w tym czasie bardzo delikatnie optymalizowana okaza艂a si臋 czterokrotnie ta艅sza, ni偶 kampania prowadzona i „optymalizowana” rok czasu przez du偶膮 agencj臋. Niestety, ale obawiam si臋, 偶e agencja nie podesz艂a do tematu rzetelnie a jedynie ustawi艂a na pocz膮tku kampani膮 i nigdy wi臋cej nie sprawdzi艂a jej efekt贸w, nie m贸wi膮c ju偶 o optymalizacji kampanii Google Ads. Niestety brak dost臋pu do kampanii nie pozwala przeprowadzi膰 audytu konta Google Ads, kt贸ry bardzo szybko prawdopodobnie wskaza艂by ca艂膮 mas臋 zaniedba艅.

Obecnie zak艂adamy, 偶e pracuj膮c nad optymalizacj膮 kampanii b臋dziemy w stanie wygenerowa膰 pi臋ciokrotnie wi臋cej warto艣ciowego ruchu w tym samym bud偶ecie.

 

Pozycjonowanie strony internetowej

Z pozycjonowaniem strony internetowej jeszcze czekamy, do startu kampanii musz膮 zosta膰 spe艂nione dwa czynniki:

  • Wygasn膮膰 musi obecna umowa na pozycjonowanie
  • Wdro偶ona zosta膰 musi nowa strona, gdy偶 obecna nie jest zoptymalizowana pod SEO

Postaramy si臋聽zaktualizowa膰聽ten lub te偶聽doda膰 nowy wpis po pe艂nym miesi膮cu trwania kampanii.

Pozosta艂e wpisy